Κυριακή, 7 Οκτωβρίου 2012

Η (αυτο)αξιολόγηση (των άλλων;) η αυτοαξιολόγηση σα γραφειοκρατική υποβάθμιση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας

Βασίλης Συμεωνίδης, φιλόλογος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Η πρώτη μορφή αυτού του κειμένου γράφτηκε σχεδόν πριν από ένα χρόνο, όταν τα σχολεία κλήθηκαν να εμπλακούν σε μία διαδικασία «αυτοαξιολόγησης». Αφετηρία της συζήτησης που ανέκυψε ήταν η εγκύκλιος με θέμα την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, συνοδευμένη από παράρτημα 14 σελίδων της οποίας ο φιλόδοξος μαξιμαλισμός την καθιστά οδηγό διδακτορικών διατριβών. Αυτό που διαφαινόταν με μία πρώτη ματιά είναι ότι επρόκειτο για ακόμη μία εγκύκλιο σαν αυτές που κατά καιρούς εκδίδει το υπουργείο παιδείας, δηλαδή σαν ανεφάρμοστη άσκηση επί χάρτου. Όμως, η προσεκτικότερη ανάγνωση κυρίως του παραρτήματος έδειχνε με σαφήνεια ότι πρόκειται για ενέργεια με σκοπό και συνέχεια. Πρόκειται για γιγάντωση της γραφειοκρατίας και για ένα ακόμα σοβαρό εμπόδιο στη λειτουργία των σχολείων. Αν τα σχολεία λειτουργούν πρώτα για τους μαθητές. Το κείμενο τότε είχε σταλεί στο εκπαιδευτικό δίκτυο «αλφαβήτα». Ένα χρόνο μετά, από όσα φαίνεται να συμβαίνουν στα σχολεία που προχωρούν δοκιμαστικά στην «αυτοαξιολόγησή» τους οι ισχυρισμοί επιβεβαιώνονται και εμπειρικά.

όλο το κείμενο εδώ και σε .pdf εδώ

δημοσιευμένο στα Αντιτετράδια της εκπαίδευσης, τ. 98/ 2011, σ. 85-87
  http://users.sch.gr//symfo/sholio/diafora/11/11aftoaxiologisi.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου