Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

Δημοσίευση φωτογραφιών και βίντεο

Σκέψου πριν δημοσιεύσεις!

Τι θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη κατά την ανάρτηση των ερευνητικών μας εργασιών στο διαδίκτυο;
Mια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση του ειδικού για το θέμα και πρόεδρου ΣΥ.ΚΑ.Π.Σ  Χρήστου Τριανταφύλλου





Πέντε απλοί κανόνες για δημοσιεύσεις παντού



Γράφει ιδιωτικό. Μένει όμως;
Μη δημοσιεύσεις προσωπικά δεδομένα, (επίθετο, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.ά.). Επειδή γράφει ιδιωτικό, δε σημαίνει ότι κάποιος άλλος δεν μπορεί να τα αναδημοσιεύσει.
 Θα το έλεγες ποτέ αυτό κατάμουτρα στον άλλον;
 Αν δεν έχεις κάτι καλό να πεις για κάποιον, καλύτερα να μη λες τίποτα! Μίλα θετικά για τον εαυτό σου, τους φίλους σου, τη ζωή σου στο διαδίκτυο. 
 Είναι δικό σου δημιούργημα αυτό που δημοσιεύεις;
 Πώς θα ένιωθες αν σου έκλεβαν την εργασία και κάποιος τη δημοσίευε ως δική του; Έχεις άδεια δημοσίευσης για αυτό που γράφεις; Αναφέρεις το δημιουργό του;
  Τι θα συνέβαινε αν κάποιος δημοσίευε μία ανάλογη φωτογρα-φία, δική σου;
 Μη δημοσιεύεις φωτογραφίες ή βίντεο άλλων που δε θα έβαζες για τον εαυτό σου. Αν δεν είσαι σίγουρος, μην τα ανεβάσεις.
  Στη γιαγιά σου θα το έδειχνες;
Αυτή η φωτογραφία, αυτό το βίντεο, αυτό το σχόλιο είναι κατάλληλα για να τα δει ο μελλοντικός σου σύζυγος, ο μελλοντικός εργοδότης, το μελλοντικό σου παιδί;




Εργαλεία ερευνητικών εργασιών

Κάνοντας τα απλά υπέροχα μοναδικά

    Συχνά από τους μαθητές που αναλαμβάνουν  Ερευνητική εργασία μπαίνει το ερώτημα "τι εργαλεία θα χρησιμοποιήσουμε για να επιτύχουμε τους ερευνητικούς  μας στόχους;"
     Το βιντεάκι μας δείχνει πως αρκεί φαντασία-χιούμορ και καλή διάθεση για να μας απογειώσουν... κάνοντας τα απλά υπέροχα μοναδικά

Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας ΕΚΔΔΑ


Η μικροδιδασκαλία  (διάρκειας 20΄) , όπως παρουσιάστηκε την Παρασκευή 18 Μαϊου 2012, στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος Εκπαίδευση Εκπαιδευτών του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ).

Tell me why


Πώς μαθαίνουμε; Από τα λάθη μας.

H Diana Laufenberg μοιράζεται μαζί μας 3 εντυπωσιακά πράγματα που έμαθε για την διδασκαλία - συμπεριλαμβανομένου και του γεγονότος ότι κανείς μαθαίνει από τα λάθη του.

Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

Παρουσίαση Ερευνητικών εργασιών 2ου ΕΠΑ.Λ Σερρών

Παρουσιάστηκαν οι ερευνητικές εργασίες του 1ου τετραμήνου στο χώρο του αμφιθεατρου  του σχολείου. Οι μαθητές της Α΄Λυκείου παρουσίασαν και παρακολούθησαν τις εργασίες που εκπονήθηκαν στα 5 τμήματα ενδιαφέροντος που είχαν σχηματιστεί από την αρχή της χρονιάς.
Αν και τα προβλήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του τετραμήνου δεν ήταν λίγα, καθώς οι ερευνητικές εργασίες εφαρμόστηκαν σε πιλοτικό στάδιο, οι περισσότεροι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, απόλαυσαν την συνεργασία σε ομάδες και μας παρουσίασαν, κατά το πλείστον, εξαιρετικές εργασίες.
Συγχαρητήρια σ΄όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες

Η παρουσίαση της ερευνητικής μας εργασίας

Το περιβάλλον στη λογοτεχνία:

Μύθοι και παραδόσεις για τα φυτά του τόπου μου

Υπόθεμα 1:Το περιβάλλον στη λογοτεχνία                    Παρουσίαση
Υπόθεμα 2:Το περιβάλλον στο δημοτικό τραγούδι        Παρουσίαση
Υπόθεμα 3:Το περιβάλλον στο μύθο                             Παρουσίαση
Υπόθεμα 4:Αναζητώντας το πράσινο στο παραμύθι      Παρουσίαση


Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

Βιβλίο του εκπαιδευτικού για ερευνητικές εργασίες


Βασική αρχή του μαθήματος και καλό ξεκίνημα  για όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν με το μάθημα είναι  το Βιβλίο του εκπαιδευτικού για ερευνητικές εργασίες 

 Στο Πρώτο Μέρος του Οδηγού, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται με συνοπτικό τρόπο και σχετικά παραδείγματα για την «παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών, την οποία εκφράζουν τέσσερις παιδαγωγικές αρχές:
  1. Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση.
  2. Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών.
  3. Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση.
  4. Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.

 Στο Δεύτερο Μέρος του Οδηγού παρατίθενται εννέα διεπιστημονικές Ερευνητικές Εργασίες, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν καλύτερα τις διαδικασίες διαμόρφωσης διεπιστημονικών θεμάτων και τις μεθόδους διερεύνησής τους μέσα από εναλλακτικές μορφές οργάνωσης της ομαδικής (συν-)εργασίας.

Οι ενδεικτικές ερευνητικές εργασίες:
  1. «Καταγραφή και Ανάδειξη Προτάσεων για την Αναβάθμιση του Καθημερινού Χώρου», Δημήτρης Ευθυμίου – Καθηγητής Εικαστικών
  2. «Η Συμβολή των Μετάλλων στην Εξέλιξη του Πολιτισμού» Μεταλλουργία – Μεταλλοτεχνία – Ανακύκλωση μετάλλων», Άννα Μπαράτση-Μπαράκου – Χημικός Msc
  3. «ΝΕΡΟ: ένα στοιχείο στη φύση αινιγματικό», Άννα Μπαράτση-Μπαράκου – Χημικός Msc
  4. «Από το Περιοδικό Σύστημα στο Κινητό Τηλέφωνο» (παρουσίαση), Κωνσταντίνα Σχίζα – Φυσικός, Θεόδωρος Πετρέσκου – Μαθηματικός Παύλος Κοσμίδης – Γεωλόγος
  5. «Τα ρούχα μας… αυτοί οι άγνωστοι!» Ποιες είναι οι διαστάσεις της παραγωγής και κατανάλωσης των ειδών ένδυσης; Κατερίνα Μπαζίγου – Φιλόλογος
  6. «Μαθηματική Μοντελοποίηση» Διερεύνηση μαθηματικών εννοιών μέσα από την επίλυση καθημερινών προβλημάτων, Θεόδωρος Πετρέσκου – Μαθηματικός
  7. «Διάνθιση της Γεωμετρίας του Λυκείου», Θεόδωρος Πετρέσκου – Μαθηματικός
  8. «Τα Τρόφιμα… η Ζωή μας!» Οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις της γεωργίας και της πείνας, Κατερίνα Μπαζίγου – Φιλόλογος, Δήμητρα Σωτηροπούλου – Γεωπόνος
  9. «Αυτοκίνητο: Χρήσεις, Καταχρήσεις και Κρίσεις» (παρουσίαση), Κωνσταντίνα Σχίζα – Φυσικός, Γεώργιος Κούσουλας – Φυσικός


Χρήσιμα επίσης είναι
  1. Tο σχέδιο υποβολής Ερευνητικής Εργασίας
  2. Tα διαβαθμισμένα κριτήρια αξιολόγησης Ερευνητικών Εργασιών     της Ειρήνη Περυσινάκη
  3. Η δομή της Ερευνητικής  Εκθεσης

Φέρτε την επανάσταση στην εκπαίδευση!

Σε αυτήν την καυστική και συγχρόνως διασκεδαστική ομιλία,ο Σερ Κεν Ρόμπινσον, συνηγορεί υπέρ της δραστικής αλλαγής που πρέπει να γίνει από τα σχολεία που παρέχουν τυποποιημένη μάθηση σε αυτά που κάνουν εξατομικευμένη διδασκαλία,δημιουργώντας τις συνθήκες όπου μπορούν να ευδοκιμήσουν τα ταλέντα των παιδιών .

Μαθαίνοντας για τις ερευνητικές εργασίες

Το χρονοδιάγραμμα των ερευνητικών εργασιών

Οι φάσεις των ερευνητικών εργασιών


Το χαρούμενο μυστικό για καλύτερη εργασία

Θεωρούμε πως πρέπει να δουλεύουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι, αλλά μπορεί να ισχύει το αντίστροφο;
Σε αυτή τη γρήγορη και διασκεδαστική ομιλία από το TEDxBloomington, ο ψυχολόγος Σων Ακορ υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα η ευτυχία εμπνέει την παραγωγικότητα.



Οδηγίες για τη διδασκαλία των ερευνητικών εργασιών



Σχετικά με την αξιολόγηση της Ερευνητικής εργασίας το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012, που έχει οριστεί ως πιλοτικό και οι εκπαιδευτικοί δεν προβαίνουν σε ατομική αξιολόγηση των μαθητών, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 97364/Γ2/30-08-2011 εγκύκλιο (ενότητα 9), διευκρινίζεται ότι
Ø   για το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012 ως ατομικός βαθμός του μαθητή λογίζεται η ομαδική βαθμολογία της επιμέρους μαθητικής ομάδας εργασίας του, και όχι του Τμήματος Ενδιαφέροντος.
Ø   Ο βαθμός της Ερευνητικής εργασίας θα λαμβάνεται υπόψη στη προαγωγή των μαθητών. Η βαθμολογία του κάθε μαθητή στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας προκύπτει ως ο μέσος όρος της αντίστοιχης βαθμολογίας του στα δυο τετράμηνα και εκφράζεται με προσέγγιση δέκατου.
Από το δεύτερο τετράμηνο του 2011-2012 πραγματοποιείται κανονικά η ατομική αξιολόγηση των μαθητών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας



      ΣΧΕΤ.: το με αρ. πρωτ. 113182/Γ2/30-09-2011 έγγραφο του ΥΠΔΒΜΘ με θέμα: «Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας της Α΄ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2011-2012»

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τετραμήνου πιλοτικής εφαρμογής των Ερευνητικών Εργασιών στην Α΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου και όσον αφορά στην αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας, διευκρινίζεται ότι:
·        κάθε μία από τις επιμέρους μαθητικές ομάδες (υπο-ομάδες των 4 εώς 6 μαθητών) υποβάλλει τον φάκελό της, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται αναλυτικά στο Βιβλίο του Εκπαιδευτικού για τις Ερευνητικές Εργασίες. Ως ατομικός βαθμός λογίζεται η ομαδική βαθμολογία της επιμέρους μαθητικής ομάδας μόνο για το πρώτο πιλοτικό τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012.