Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2012

Δεν θέλω να εύχομαι χρόνια πολλά …



Ποτέ μου δεν πίστεψα σε όλο αυτό το πανηγύρι των γιορτών, ποτέ μου δεν πίστεψα σε όλες τις ευχές που πηγαινοέρχονται αυτές τις μέρες.
Η ευχή για μένα είναι δέσμευση, είναι ένα όνειρο που θέλω να πραγματοποιηθεί.
Όταν λοιπόν, σου εύχομαι ευτυχία στην ζωή σου, εγώ όπου είμαι ένα κομμάτι μέσα στην ζωή σου, προσπαθώ να σου δίνω χαρά στα επόμενα χρόνια, προσπαθώ να μην σε προδώσω, προσπαθώ να σέβομαι την ζωή σου, προσπαθώ να συνεχίζω να σ’ αγαπώ !!!!!!!!
Όταν σου εύχομαι χρόνια πολλά και ευτυχισμένα, σημαίνει ότι τα εύχομαι πρώτα σε μένα και μετά σε σένα, δεν γίνεται να είσαι εσύ ευτυχισμένη(ος) και γω δυστυχισμένος(νη), η ευχή δεν θα έχει πιάσει τόπο.

Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012

«Έτος Κ.Π.Καβάφη» ανακηρύχθηκε το 2013

«Έτος Κ.Π. Καβάφη» ανακηρύσσει το 2013 το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων από τη γέννηση του κορυφαίου ποιητή.

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης (1863 - 1933) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Η ποίησή του χαρακτηρίζεται από έντονη συμβολιστική τάση και συνδυάζεται με λιτό λόγο αλλά διαχρονικά επίκαιρο.

Η ειρωνική διάθεση, αυτό που αποκλήθηκε καβαφική ειρωνεία, συνδυάζεται με την τραγικότητα της πραγματικότητας και αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για πολλούς μεταγενέστερους ποιητές.

The Red Balloon - 1956

Δείτε μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία του 1956, με τίτλο «The Red Balloon«, και έχει διάρκεια περίπου 35 λεπτά.Η ταινία είναι χωρίς λόγια και υπότιτλους

Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Nomophobia: Η νέα φοβία που σαρώνει

Με την διαρκή εξέλιξη της τεχνολογίας, νέες συνήθειες αλλά και νέα άγχη και φοβίες βγαίνουν στην επιφάνεια και καθορίζουν τις ανθρώπινες ζωές.

Η νέα «τεχνολογική φοβία» ονομάζεται Nomophobia (απο τα αρχικά της φράσης no mobile phone phobia) και είναι ουσιαστικά αυτό που λέει και η πρόταση: Η φοβία του να μείνει κανείς χωρίς κινητό τηλέφωνο.
«Συμπτώματα» αυτής της φοβίας, πως αναφέρει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι το να μην πηγαίνει κανείς πουθενά χωρίς το κινητό τηλέφωνό του, να κοιτάζει συνεχώς μήπως δεν έχει σήμα και δε μπορεί να μιλήσει ή πανικοβάλλεται όταν τελειώνει η μπαταρία του.

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012

Τι αλλάζει σε κάθε τάξη του Λυκείου τη νέα σχολική χρονιά

Οι αλλαγές που φέρεται ότι θα ανακοινώσει το υπουργείο και θα εφαρμοστούν από το Σεπτέμβριο έχουν στόχο την ελάφρυνση των μαθητών από τα πολλά μαθήματα ώστε να δοθεί έμφαση στην αφομοίωση της ουσίας της ύλης. Παράλληλα, θα γίνουν αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας με στόχο να περιοριστεί μεταξύ άλλων το φαινόμενο της παπαγαλίας.
Όπως δημοσιεύει το ''Έθνος'', οι αλλαγές που θα προωθηθούν για ψήφιση μετά τις γιορτές θα έχουν στόχο τη βελτίωση του προγράμματος σπουδών και τη δημιουργία ενός Λυκείου ου θα παρέχουν γενική παιδεία σε όλους τους μαθητές.
Η Ελληνική Γλώσσα (νέα και αρχαία, λογοτεχνία), η Ιστορία και τα Μαθηματικά θα είναι ο κορμός των μαθημάτων γενικής παιδείας.
Ειδικότερα, οι αλλαγές ανά τάξη θα είναι οι εξής:
*Α' Λυκείου: Θα είναι τάξη αποκλειστικά Γενικής Παιδείας στην οποία ο αριθμός των εξαταζόμενων μαθημάτων θα μειωθεί στα 8 από 16 που είναι σήμερα. Αυτό θα επιτευχθεί με συγχώνευση μαθημάτων.
Για παράδειγμα η άλγεβρα με τη γεωμετρία θα γίνουν ''μαθηματικά'' ενώ η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία θα γίνουν ''Φυσικές Επιστήμες''. Παράλληλα μαθήματα όπως οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας θα μεταφερθούν στη Β και στη Γ' Λυκείου. Η ''ερευνητική εργασία'' πιθανότατα θα παραμείνει καθώς θεωρείται πετυχημένη.

Πρακτικά του Β' Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής της ΕΛ.ΕΠ.Ε.Π.Α.

Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

18 Δεκεμβρίου – Διεθνής Ημέρα για τους Μετανάστες

Η 18η Δεκεμβρίου ανακηρύχθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως Παγκόσμια Ημέρα Μετανάστη, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η εκστρατεία του ΟΗΕ για την προστασία του παγκόσμιου μετανάστη. Την ημερομηνία αυτή το 1990 υιοθετήθηκε από τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ η «Διεθνής Συνθήκη για την Προστασία των Δικαιωμάτων όλων των Μεταναστών Εργατών και των μελών των Οικογενειών τους». Υπολογίζεται ότι το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού, γύρω στα 150 εκατομμύρια ψυχές, ζουν εκτός της πατρίδας τους.
 ΠΗΓΗ: Σαν Σήμερα
ΣΧΕΤΙΚΑ:Διεθνή Κείμενα Προστασίας των Δικαιωμάτων των Μεταναστών - (www.unhcr.gr)

Πολύ συχνά δίνουμε στα παιδιά…


Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2012

Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει Φινλανδία

Το χάσμα μεταξύ των πρωτοπόρων κρατών και του ευρωπαϊκού Νότου αποδεικνύει η πρόσφατη έρευνα για το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών που δημοσίευσε ο «Economist». Σε αυτήν η χώρα μας κατατάσσεται σε μία από τις τελευταίες θέσεις
Τα αποτελέσματα της έρευνας The Learning Curve που δημοσιεύθηκαν πριν από λίγες ημέρες και αφορούσαν τις γνωστικές δεξιότητες και το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών σε 40 χώρες (επρόκειτο για συνδυασμό τριών ερευνών PISA, Times, Pirls μαζί με στατιστικά στοιχεία και κοινωνικοοικονομικούς δείκτες), δεν προκάλεσαν έκπληξη στους ειδικούς της εκπαίδευσης. H Φινλανδία και η Νότια Κορέα φιγουράρουν στις δύο πρώτες θέσεις, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία δεκάδα (είναι 31η), όπως σε άλλες παρόμοιες έρευνες. Χαμηλά κατατάσσονται επίσης η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία, πάνω όμως από την 30ή θέση.
Εκπαιδευτικοί και ειδικοί της εκπαίδευσης παραθέτουν στα «ΝΕΑ» τους βασικούς παράγοντες επιτυχίας των Φινλανδών. Οπως επισημαίνουν μάλιστα, κάποια από τα συστατικά του εκπαιδευτικού μοντέλου θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από τη χώρα μας, όχι όμως να αντιγραφούν.
«ΚΛΕΙΔΙ» ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ.

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012

H τέχνη της βιβλιοδεσίας

Το ντοκιμαντέρ γυρίστηκε στη Βιβλιοθήκη της Εταιρείας των Φίλων του Λαού, στους χώρους του Εκθετηρίου και του Εργαστηρίου Βιβλιοδεσιών του Μπάμπη Λέγγα.



Σενάριο: Νίκη Τσιρώνη – Μπάμπης Λέγγας
Σκηνοθεσία: Άκης Χατζηαντωνίου
Διεύθυνση φωτογραφίας – μοντάζ: Πάνος Πολύζος
Μουσική επιμέλεια: Πάνος Γιαννακάκης
Τις βιβλιοδεσίες για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ έκαναν οι βιβλιοδέτες του Εργαστηρίου: Ελένη Λάβδα, Γιώργος Τούτσης, Ιωάννα Ραϊσάκη και Μαρί Βαγγαλάτη.

Παραγωγή: Μπάμπης Λέγγας – Ελληνική Εταιρεία Βιβλιοδεσίας
2002 Διάρκεια ταινίας: 18,43 λεπτά 
Το ντοκιμαντέρ φιλοξενείται στον ιστότοπο της Μυριόβιβλου (πατήστε εδώ).

Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012

"Κατοχύρωση Πνευματικών Δικαιωμάτων - Μια πρόκληση για την αξιοποίηση της έρευνας"

H Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου διοργανώνει ημερίδα με θέμα: "Κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων - Μια πρόκληση για την αξιοποίηση της έρευνας". Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο ΕΜΠ (Αμφιθέατρο πολυμέσων, ισόγειο κτηρίου βιβλιοθήκης) στις 18 Δεκεμβρίου 2012 (9.30 - 13.20), και θα επικεντρωθεί στα ζητήματα προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, ζητήματα που αποτελούν κρίσιμη παράμετρο στη διαδικασία παραγωγής και αξιοποίησης της γνώσης.
Στις σύγχρονες κοινωνίες η νομοθεσία προστατεύει την πνευματική ιδιοκτησία τόσο για να διασφαλίσει ένα σαφές καθεστώς ηθικών και οικονομικών δικαιωμάτων όσο και για να προωθήσει τη δημιουργικότητα, τη διάχυση και εφαρμογή της γνώσης που παράγεται. Ένα σαφές πλαίσιο πνευματικών δικαιωμάτων είναι απαραίτητο στοιχείο που ενθαρρύνει την οικονομική αξιοποίηση της γνώσης και συμβάλλει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.

Το μεγάλο πρόβλημα των νέων



Σαράντος Καργάκος: Εκπαιδευτικός – Ιστορικός – συγγραφέας

Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία.
 Διαφωνώ. Εδώ και τριάντα χρόνια είναι η … εργασία.
 Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νέο-σουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδύθησαν σε μια χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία εξέθρεψε και διαμόρφωσε δύο γενιές <> … παιδιών δηλαδή που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμιά εργασία από αυτές που ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές.

Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

Αναθέσεις ΕΠΑ.Λ. , για το μάθημα Ερευνητική Εργασία

Υστερα από την υπ” αριθμ. 2210/09−08−2012 διατύπωση γνώμης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, υπέγραψε απόφαση , με την οποία τροποιείται-συμπληρ’ωνεται η υπ” αριθμ. 118842/ Γ2/17−09−2008 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1984 Β΄) ως ακολούθως:
1. Το μάθημα «Πολιτειακή Παιδεία», που προβλέπεται ως μάθημα βασικών ικανοτήτων στην Α΄ τάξη Ημερησίου ΕΠΑ.Λ., ορίζεται ως A΄ ΑΝΑΘΕΣΗ στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ13 και ως Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ κατά προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ10 και ακολούθως σε εκείνους του κλάδου ΠΕ09.
2. Το μάθημα «Ερευνητική Εργασία (Project)», που προβλέπεται ως μάθημα βασικών ικανοτήτων στην Α΄ τάξη Ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και ως μάθημα βασικών δεξιοτήτων στην Α΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑ.Λ., ορίζεται ως Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ σε όλους τους εκπαιδευτικούς ΠΕ ανεξαρτήτως κλάδου−ειδικότητας. Διδάσκεται ταυτόχρονα από δύο (2) εκπαιδευτικούς (συνδιδασκαλία), ένας εκ των οποίων απαραίτητα θα είναι εκπαιδευτικός κλάδου−ειδικότητας αντίστοιχου των θεσμοθετημένων τομέων ή ειδικοτήτων

Εντυπα λεξικά εναντίον ηλεκτρονικών

Λέξεις όπως «unfollow», «unfriend», «swaps» έχουν μπει στο καθημερινό μας λεξιλόγιο μέσα από τα social media και τη δημοσιογραφία της οικονομικής κρίσης, που εμπλουτίζουν διαρκώς τη γλώσσα με νέους όρους ευρείας χρήσης ή με νέες σημασίες σε λέξεις παλιές, όπως για παράδειγμα το «like».
Θα τις βρούμε στα λεξικά; Πόσο εύκολο και πόσο εφικτό είναι να παρακολουθούν τα λεξικά τις αλλαγές στη γλώσσα μέσα στον νέο ταχύτατο ρυθμό της ζωής μας; Αυτά σκέφτονταν οι εκδότες του βρετανικού εκδοτικού οίκου Macmillan και κατέληξαν στο συμπέρασμα από τη νέα χρονιά να μην ξανατυπώσουν τα ερμηνευτικά λεξικά τους της αγγλικής αλλά να τα διαθέτουν αποκλειστικά σε οnline εκδόσεις.

Sexting: το φαινόμενο, πρόληψη και προτάσεις σε επίπεδο σχολείου

H ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών φέρνει συχνά αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς με νέα, σύνθετα, ηθικά διλήμματα αναφορικά με ζητήματα ιδιωτικότητας, ασφάλειας και δικαιωμάτων των μαθητών. Την κατάσταση, συχνά, επιβαρύνουν και ελλείψεις σε επίπεδο καθοδήγησης και θεσμικής κατοχύρωσης από την πλευρά της πολιτείας (νομοθεσία), την πλευρά της εκπαίδευσης (εγκύκλιοι) και από την πλευρά της μικρο-διοίκησης (εσωτερικός κανονισμός σχολείου).
Παρά την καθολική απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές στο σχολικό πλαίσιο – όπως προκύπτει από την απόφαση 132328/Γ2/7-12-2006 – εντούτοις δεν είναι λίγοι οι μαθητές τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο και δη smart phonesi-phones, καθώς και άλλα μέσα που επιτρέπουν τη μεταφορά και αποθήκευση μεγάλου όγκου δεδομένων όπως i-podmpplayeri-pad,notebookslap top κ.α..

Τα νέα πειράματα του Σουγκάτα Μίτρα για την αυτοδιδασκαλία


Ο παιδαγωγός ερευνητής Σουγκάτα Μίτρα, προσεγγίζει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εκπαίδευσης - οι καλύτεροι δάσκαλοι και τα καλύτερα σχολεία δεν βρίσκονται εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο. Σε μια σειρά πειραμάτων πεδίου, από το Νέο Δελχί, ως τη Νότιο Αφρική και την Ιταλία, παρείχε στα παιδιά πρόσβαση στο διαδίκτυο με δική τους επίβλεψη και συνέλεξε αποτελέσματα που μπορούν να φέρουν επανάσταση στον τρόπο που σκεπτόμαστε για τη διδασκαλία.

Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2012

Οδηγίες για τον υπολογισμό του Γενικού Μέσου Όρου στην Α΄ τάξη Γενικού και Εσπερινού Γενικού Λυκείου


Σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες που αφορούν στον υπολογισμό του Γενικού Μέσου Όρου στην Α΄ τάξη Γενικού και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2012-2013.
Στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Α΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) προκύπτει από το Μ.Ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου. (Η βαθμολογία του κάθε μαθητή στο μάθημα της «Ερευνητικής Εργασίας» προκύπτει ως ο μέσος όρος της αντίστοιχης βαθμολογίας του στα δυο τετράμηνα και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.)
Ο Γενικός Μέσος Όρος προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μη κλαδικών μαθημάτων και των γινομένων των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλαδικών μαθημάτων πολλαπλασιαζόμενων επί το πλήθος των κλάδων του μαθήματος, διά του πλήθους των μη κλαδικών μαθημάτων και των κλάδων των μαθημάτων
Παρακαλούμε οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους εκπ/κούς, μαθητές και γονείς - κηδεμόνες των μαθητών.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ Π. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Η ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ


Κάθε τόσο αναρωτιόμαστε ,κι όχι μόνο στον τόπο μας, σε πολλούς άλλους τόπους, μήπως σιμώνει, μήπως έφτασε η στερνή ώρα του βιβλίου. Οι κίνδυνοι που το περιζώνουν είναι πολλοί….Δεν μας απομένει πια αρκετός χρόνος για διάβασμα και ο όποιος χρόνος μας απομένει κατακαλύπτεται από άλλα ενδιαφέροντα. …. Το βιβλίο είναι πρώτα πρώτα ένα σώμα, μια υλική παρουσία, που μπορεί και να την ερωτευθείς. Ένα βιβλίο το ερωτεύεσαι: για το σχήμα του, για τα τυπογραφικά του στοιχεία, για το χαρτί του, για τη διακόσμησή του, για το δέσιμό του, χωρίς να χρειάζεται και να το ερωτευθείς και για το περιεχόμενό του. Αυτός ο έρωτας είναι η μεγάλη χαρά των αληθινών βιβλιόφιλων, που κατέχουν τον τρόπο να το ζουν το βιβλίο, ενώ, φυσικά, δεν μπορεί να ερωτευθείς το κασόνι της τηλεόρασης, το ραδιόφωνο, την οθόνη του κινηματογράφου. … Έπειτα το βιβλίο κατέχει τη διάρκειά του. Δεν είναι ένα θέαμα που έρχεται και φεύγει. Είναι ένας φίλος , ένας σύντροφος της μοναξιάς που μένει.

Η "χαμένη γενιά" της Ευρώπης

Τα ποσοστά ανεργίας σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι σκανδαλωδώς υψηλά. Πολλές χώρες της ΕΕ ελπίζουν να αντιγράψουν την επιτυχία του γερμανικού μοντέλου. Αν και οι χώρες θα έπρεπε να ενθαρρύνονται να μαθαίνουν η μία από την άλλη, δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις, σχετικά με την κρίση στον κλάδο της εργασίας. Και πολλά μέτρα δεν θα πετύχουν μέχρι να επιστρέψει η ανάπτυξη.

Η ανεργία μεταξύ των νέων πάντα ήταν υψηλότερη από το γενικό ποσοστό της ανεργίας, αλλά η οικονομική κρίση έχει διευρύνει περισσότερο αυτό το χάσμα. Σύμφωνα με τη Eurostat, το 22% των νέων ηλικίας 15-24 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι άνεργοι. Στις χώρες που έχουν πληγεί υψηλότερα από την κρίση, όπως η Ελλάδα και η Ισπανία, το ποσοστό αυτό είναι στο 50%.